40 εκατομμύρια θα πληρώσει το ελληνικό δημόσιο, δηλαδή όλοι εμείς έμμεσα ή άμεσα.
Πρόκειται για αποζημιώσεις μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της χώρας για την περίοδο του πρώτου lockdown.
Σύμφωνα με αποφάσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεσμεύτηκαν ανά αυτοκινητόδρομο για την περίοδο από 1η Ιανουαρίου μέχρι και την 30η Ιουνίου για “γεγονότα ευθύνης δημοσίου” τα παρακάτω ποσά:
-Νέα Οδός (τμήματα Μεταμόρφωση Αττικής-Σκάρφεια Φθιώτιδας και Αντίρριο-Ιωάννινα (Ιόνια Οδός)): 13,36 εκατ. ευρώ (είχε ζητήσει 15,40 εκατ. ευρώ)
-Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Ράχες Φθιώτιδας-Κλειδί Ημαθίας) : 6,37 εκατ. ευρώ (είχε ζητήσει 7,08 εκατ. ευρώ)
-Αυτοκινητόδρομος Μορέας (Κόρινθος-Καλαμάτα και Λεύκτρο-Σπάρτη): δεν πήρε κάποιο ποσό καθώς σύμφωνα με την παραχώρηση αποζημιώνεται ανά εξάμηνο (είχε ζητήσει 6,43 εκατ.ευρώ)
Υπάρχει σχετική απόφαση που φαίνεται πως τελικά παίρνει αρκετά παραπάνω από αυτά που είχε ζητήσει και τελικά…
Δείτε συγκεκριμένα:
Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ο Υ Μ Ε
Εγκρίνουµε τη δέσµευση ποσού δεκαεπτά εκατοµµυρίων πενήντα χιλιάδων εξακοσίων ογδόντα ενός ευρώ και δεκαέξι λεπτών (050.681,16€) συµπεριλαµβανοµένου ΦΠΑ, σε βάρος του προϋπολογισµού του ενάριθµου έργου 2017ΣΕ07120001 της ΣΑΕ 071/2, και τη διάθεση ισόποσης πίστωσης για την πληρωµή στον Παραχωρησιούχο «ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε.» της Πρόσθετης Επιδότησης Λειτουργίας για την τρέχουσα Περίοδο Υπολογισµού που λήγει την 31η Αυγούστου 2020, σύµφωνα µε τις διατάξεις του άρθρου 25.Α της Σύµβασης Παραχώρησης «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηµατοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκµετάλλευση του Αυτοκινητοδρόµου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαµάτα και κλάδος Λεύκτρο - Σπάρτη» Ν. 3559/2007 (ΦΕΚ 102/Α΄), όπως αυτή τροποποιήθηκε και ισχύει.
Το Ελληνικό ∆ηµόσιο επιφυλάσσεται ρητά σ’ ότι αφορά στην καταβολή του συνολικού ποσού της Πρόσθετης Επιδότησης Λειτουργίας για την τρέχουσα Περίοδο Υπολογισµού που λήγει την 31η Αυγούστου 2020 στο ότι το συνολικό ποσό που θα καταβληθεί από τις Ασφαλιστικές εταιρείες στον παραχωρησιούχο «ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε.», για την απώλεια εσόδων λόγω των περιορισµών στην κυκλοφορία των πολιτών που επέβαλε η Ελληνική Πολιτεία προς περιορισµό των συνεπειών της νόσου COVID-19, θα αυξήσει ισόποσα το Λογαριασµό Εσόδων του άρθρου 25Α.1.
ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΑΔΑ ΕΔΩ
-Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα): 13,5 εκατ. ευρώ (είχε ζητήσει 17,42 εκατ. ευρώ)
-Γέφυρα Α.Ε. (Ρίο-Αντίρριο): 5,3 εκατ. ευρώ (είχε ζητήσει 5,8 εκατ. ευρώ)
-Κεντρική Οδός (τμήματα Σκάρφεια-Ράχες Φθιώτιδας και Ξυνιάδα-Τρίκαλα): 1,74 εκατ. ευρώ (είχε ζητήσει 1,94 εκατ. ευρώ)
Πρόκειται για αποζημιώσεις που διεκδίκησαν οι παραχωρησιούχοι κατά την περίοδο της πρώτης καραντίνας, όταν και επιβλήθηκαν οι περιορισμοί μετακίνησης για τη μείωση της διασποράς της πανδημίας, με αποτέλεσμα οι ημερήσιες ροές να πέσουν σε πολύ χαμηλά όρια.
Για την ιστορία αξίζει να αναφέρουμε ότι τα ποσά που αιτήθηκαν οι παραχωρησιούχοι ήταν μεγαλύτερα από τις τελικές αποφάσεις του υπουργείου ΥΠΟΜΕ.
Θα πρέπει επίσης να αναφερθεί ότι θα υπάρξει και δεύτερη (πιθανόν και τρίτη) δόση αποζημιώσεων. Αυτό γιατί όσο διάστημα επικρατεί το lockdown που ξεκίνησε από τις αρχές Νοεμβρίου, δημιουργεί και πάλι μεγάλες μειώσεις στις ροές των αυτοκινητόδρομων. Αυτό μοιραία θα οδηγήσει και πάλι, από το νέο έτος, σε αιτήματα αποζημίωσης απώλειας εσόδωντου Παραχωρησιούχου, λόγω συνδρομής Παρέμβασης του Δημοσίου, Γεγονότος Ανωτέρας Βίας και Γεγονότων Ευθύνης Δημοσίου, συνεπεία των επιπτώσεων της πανδημίας COVID-19 στα έργα παραχώρησης.
Αποζημιώσεις όμως διεκδικούν και άλλοι μεταφορικοί φορείς όπως το Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας και τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια της Fraport.
Γιατί δίδονται οι αποζημιώσεις (τι μας λένε;)
Όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς, οι αποζημιώσεις στα έργα παραχώρησης δίδονται γιατί σε αυτού του είδους τα έργα υπάρχουν πολύ συγκεκριμένες δεσμεύσεις, τόσο από την πλευρά του παραχωρησιούχου, όσο και από την πλευρά του Δημοσίου.
Ένα από αυτά, είναι τα “γεγονότα ευθύνης Δημοσίου” και “ανωτέρας βίας”. Όταν δηλαδή, υπάρχει μεγάλη μείωση εσόδων λόγω παρέμβασης του κράτους ή από γεγονότα που δεν ευθύνεται ο παραχωρησιούχος. Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε συνδυασμό και των δύο. Δηλαδή το κράτος για να προφυλάξει τον πληθυσμό του αποφάσισε για λόγους ανωτέρας βίας” να διακόψει τις υπεραστικές και διαπεριφερειακές μετακινήσεις.
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να μην μετακινούνται οχήματα, με ευθύνη του κράτους και να προκαλέσει τα αιτήματα αποζημίωσης από την πλευρά των παραχωρησιούχων.
Καταλαβαίνετε φυσικά ποιος θα τα πληρώσει όλα αυτά! Μα φυσικά ο Έλληνας φορολογούμενος. Που υποχρεώνεται να πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας για ένα – δύο αυτοκίνητα που ίσως δεν κυκλοφόρησε αλλά και κάθε τι παράλογο του επιβάλλουν.
Φυσικά όλοι θα θυμούνται να λένε πως με τον εγκλεισμό θα κάνουμε αποταμίευση, εφόσον δεν βγαίνουμε για να χαλάμε χρήματα. Γελαστήκαμε όμως.
Τι και αν δεν περάσαμε από τα διόδια, τι και αν δεν κυκλοφορήσαμε το αυτοκίνητο μας, και διόδια θα πληρώσουμε μέσω των αποζημιώσεων, και τέλη κυκλοφορίας θα δώσουμε (έστω και μειωμένα) για το αυτοκίνητο που μπορεί να μη ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΑΜΕ…
Και κερατάς και δαρμένος κατά τη λαϊκή ρήση.
Την ίδια ώρα, η μικρομεσαία επιχείρηση ψυχορραγεί και αυτό που παίρνει αντί αποζημιώσεων, είναι δάνεια για να βουλιάξει στα χρέη… Τότε μόνο θα είναι εντελώς χειραγωγήσιμοι.
Είναι φανερό πλέον πως δεν ενδιαφέρονται για τους πολίτες, αλλά τους ενδιαφέρει να στηρίξουν τις ανάγκες μεγάλων εταιριών που διαχειρίζονται δημόσιο χρήμα σε εθνική γη.
Πως είναι δυνατόν μια ιδιωτική εταιρία εκμετάλλευσης να έχει τέτοιες παράλογες απαιτήσεις από το δημόσιο; Πόσο ανθρώπινα και συλλογικά σκέφτονται αυτές οι εταιρίες, γνωρίζοντας την οικονομική κατάσταση που επικρατεί;
ΟΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΜΕΝΕΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΝΩΘΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΙΔΙΟΙ. ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ. ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΟΚΙΜΑΣΑΜΕ, ΤΟΥΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΠΛΕΟΝ, ΔΕΝ ΧΩΡΑΕΙ ΠΙΣΤΗ ΣΕ ΑΥΤΟ…
ΜΗ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΤΙΠΟΤΑ!
ΑΡΧΙΣΕ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ
ΜΗ ΚΑΝΕΙΣ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΣΟΥ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ - ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ
Τι μας επιφυλάσσει ο νέος Ποινικός Κώδικας
Σύστημα ή καθεστώς;
Οι “ισχυροί” δε θέλουν ούτε πατρίδες, ούτε σύνορα, ούτε Έθνη
Καλλέργης Ηλίας – Υποψήφιος βουλευτής Α’ Ανατολικής Αττικής
Ελλήνων Συνέλευσις – Αρτέμης Σώρρας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου