Δώσε φωνή στη φωνή σου

ΝΕΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ:

Τρίτη 24 Μαΐου 2022

ΚΟΜΜΑΤΙΚΟΣ Ο ΔΑΚΤΥΛΙΟΣ ΑΘΗΝΩΝ

 

Ο Δακτύλιος Αθηνών είναι ένα μέτρο περιορισμού της κυκλοφορίας των οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας, που βασίζεται στην εκ περιτροπής κυκλοφορία των περισσότερων από αυτά.

Υπάρχει ο μικρός και ο μεγάλος δακτύλιος. Ο μικρός δακτύλιος αφορά το κέντρο των Αθηνών και ο μεγάλος το Λεκανοπέδιο Αττικής.

Ο δακτύλιος θεσπίστηκε εκτάκτως στις 7 και 8 Ιούλιου του 1979 από τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη, Υπουργό Συντονισμού της κυβέρνησης του Κωνσταντίνου Καραμανλή, ως επείγον προσωρινό μέτρο για λόγους εξοικονόμησης καυσίμων, λόγω της τότε παγκόσμιας πετρελαϊκής κρίσης.

Αυξήθηκαν κατακόρυφα οι πωλήσεις των δίκυκλων, (μοτοσυκλέτες και ποδήλατα).

Στις 18 Ιουνίου 1982 όμως με την πράξη νομοθετικού περιεχομένου στο ΦΕΚ 73, η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ αποφάσισε να το καθιερώσει μόνιμα για λόγους κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης και παραμένει σε ισχύ ως σήμερα με ορισμένες τροποποιήσεις. Φυσικά αυτή η πράξη νομοθετικού περιεχομένου δεν προκάλεσε μόνο προβλήματα στην μετακίνηση των πολιτών αλλά επέφερε τελικά και την διάλυση της οικονομίας μιας και τότε έκλεισαν περίπου 3000 βιομηχανίες. 

Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στο συγκεκριμένο ΦΕΚ ειδικά στο άρθρο 2 παρ 2 που αναφέρεται στα μέτρα για την μείωση των ρύπων από τις τότε βιομηχανίες. Που προέβλεπε εκτός της μείωσης αυτής, και την απαγόρευση λειτουργίας ή την περιοδική διακοπή λειτουργίας μερικών από αυτά. 

ΕΙΧΕ ΚΑΠΟΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΑΥΤΗ Η ΠΡΑΞΗ;

Συγκοινωνιολόγοι έχουν εκφράσει πολλές φορές αντιρρήσεις ως προς την αποτελεσματικότητά του, δεδομένου ότι, όταν τέθηκε σε εφαρμογή, κυκλοφορούσαν στην Αττική 430.000 Ι.Χ. ενώ σήμερα έχουν ξεπεράσει τα 3 εκατομμύρια. Το σύστημα που παρουσιάστηκε στα μέσα της δεκαετίας του '70, ως απάντηση στην πετρελαϊκή κρίση, και την επόμενη δεκαετία ως «δεκανίκι» στην αντιμετώπιση του νέφους, μοιάζει κατά άλλους η μοναδική λύση στο σημερινό πρόβλημα του κυκλοφοριακού. Και υπάρχουν κι άλλες φωνές που ισχυρίζονται ότι ο Δακτύλιος, όπως και κάθε μέτρο διαχείρισης της κυκλοφορίας, όταν λαμβάνεται μεμονωμένα, δεν αποδίδει τα προσδοκώμενα.

Περισσότερα από, περίπου, 30.000 I.X. διαθέτουν άδεια εισόδου στον Δακτύλιο, ενώ ο αριθμός των κλήσεων της Τροχαίας προς εκείνους που παρουσιάζουν το Δακτύλιο, αυξάνεται από χρόνο σε χρόνο. Σύμφωνα με υπολογισμούς, το 30% των οχημάτων που κυκλοφορούν εντός του Δακτυλίου, καθημερινά, είναι παράνομα. Επίσης, παρά την οικονομική στενότητα και την άνοδο των τιμών στα καύσιμα, η κυκλοφορία στο κέντρο της πρωτεύουσας συνεχίζει να αυξάνεται κατά 10% τον χρόνο. Το 1982 υπήρχαν στις σελίδες των εφημερίδων οι διαβεβαιώσεις των τότε υπουργών (ο Αντώνης Τρίτσης ήταν υπουργός Περιβάλλοντος και ο Άκης Τσοχατζόπουλος Δημοσίων Έργων) ότι το μέτρο θα ισχύσει για δύο ή, άντε, τρία χρόνια. Υποστήριζαν τότε ότι, όταν ολοκληρωθούν τα μεγάλα έργα υποδομής στον Νομό Αττικής, δεν θα υπάρχει λόγος ύπαρξής του. Από ό,τι φάνηκε ήταν μονά-ζυγά, λόγια του (μολυσμένου από το νέφος) αέρα. 

ΥΠΗΡΞΕ ΕΥΝΟΙΚΗ ΜΕΤΑΧΕΊΡΙΣΗ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ;

Σαφώς και δημιούργησε ανισότητες και διαχωρισμούς αυτή η ρύθμιση. Υπήρχε όπως και σήμερα μια Προνομιακή μεταχείριση του πολιτικού κόσμου.

Είναι χαρακτηριστικό, λόγου χάριν, ότι ενώ το πρώτο κόμμα είχε με βάση την τελευταία απόφαση του 2017 δικαίωμα έκδοσης 200 αδειών δακτυλίου, πλέον αυτό το νούμερο βάση του ΦΕΚ 4860Β με αριθμό απόφασης 289738/Φ.911 «πέφτει» στις 100. Αντίστοιχα, οι 130 άδειες του δεύτερου κόμματος μειώθηκαν σε 65, του τρίτου κόμματος από 40 έγιναν 20 κ.ο.κ.

Από το… κουρείο πέρασαν και οι άδειες δακτυλίου που δικαιούνται οι βουλευτές και οι ευρωβουλευτές (τους αναλογούσαν τρεις άδειες δακτυλίου, τώρα θα αρκεστούν στις δύο), ενώ στα γραφεία υπουργών και υφυπουργών θα μοιραστούν από 7 άδειες έναντι των 15 που θα δικαιούνταν με το παλαιό καθεστώς. Φυσικά σε αυτή την απόφαση υπάρχουν ακόμα δεκάδες εξαιρέσεις που μπορούν να εισέλθουν στον δακτύλιο. 

ΥΠΗΡΞΑΝ ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ;

Ναι υπήρξαν παράπονα που δεν έμειναν στα λόγια και προχώρησαν σε προσφυγή αυτής της απόφασης.

Δικηγορική εταιρία των Αθηνών ζήτησε την ακύρωση της απόφασης μέσω του ΣΤΕ και αναμένουν την οριστική απόφαση, ζητώντας την κατάργηση του δακτυλίου και την εξαίρεση των οχημάτων των δικηγόρων που έχουν γραφεία στην περιοχή.

Μπορείτε να φανταστείτε πως τα παράπονα δεν μένουν μόνο εκεί, διότι πολλές οικογένειες που δεν διαθέτουν 2 αυτοκίνητα είναι αναγκασμένες να κυκλοφορούν τις μισές μέρες με συγκοινωνίες και τις άλλες μισές με το αυτοκίνητο που διαθέτουν.

ΜΠΟΡΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΝΑ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΝΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ;

Αυτό είναι δεδομένο. Αλλά δεν είναι μόνο θέμα πολεοδομικού σχεδιασμού αλλά πολιτικού σχεδιασμού και συμφερόντων.

Διότι οι κομματικές κυβερνήσεις που πέρασαν, ειδικά από το 1979 που θεσπίστηκε για πρώτη φορά αυτό το μέτρο, αντί να λάβουν μέτρα ώστε να μην δημιουργηθεί αυτό το κυκλοφοριακό έκτρωμα στο λεκανοπέδιο της Αττικής και της Αθήνας, άφησαν την κατάσταση να διαιωνίζεται και από 430000 αυτοκίνητα έφτασε σήμερα να έχουμε πάνω από 3000000, χωρίς θέσεις στάθμευσης, με χιλιάδες αυτοκίνητα να στοιβάζονται σε ατελείωτες ουρές σε μεγάλες λεωφόρους όπως ο Κηφισσός, αλλά και άλλες μεγάλες οδούς πληρώνοντας και διόδια για αυτή την ταλαιπωρία! Μη ξεχάσω να αναφέρω και τα τέλη που πληρώνουμε για τα αυτοκίνητα μας. Όπως και το ΚΤΕΟ που στην ουσία είναι για την εκπομπή ρύπων των οχημάτων. Που είναι και ο λόγος που μας λένε πως δημιουργήθηκε το μέτρο του δακτυλίου.

Πώς να μην υπάρχουν παράπονα… Τα παράπονα είναι πολλά και έρχονται από όλο το κοινωνικό φάσμα της κοινωνίας μας. 

ΠΟΙΟΣ ΕΠΩΦΕΛΗΘΗΚΕ ΑΠΌ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΕΤΡΟ;

Αν υπολογίσουμε τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί όλα αυτά τα χρόνια και μιλάμε για εκατομμύρια ευρώ. Επωφελήθηκε φυσικά η Ελληνική Δημοκρατία Α.Ε και φυσικά τίποτα από αυτά δεν επέστρεψαν στους πολίτες, ούτε βελτίωσαν την ποιότητα ζωής τους. Φυσικά δεν άλλαξε και τίποτα στην ποσότητα του διοξειδίου του άνθρακα που η μείωση του, ήταν και ο αρχικός στόχος της προστασίας από την ρύπανση του περιβάλλοντος. 

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ; 

Η θέση του μοναδικού πολιτικού φορέα Ελλήνων Συνέλευσις είναι καταγεγραμμένη και κατατεθειμένη με έγκριση από την εισαγγελία του Αρείου Πάγου με αριθμό πρωτοκόλλου 6199/4-9-2015 όπου εκεί αναφέρουμε αρχικά τα κεφάλαια για όσα έργα γίνουν αλλά και με ποιον τρόπο.

Ενδεικτικά θα σας αναφέρω τα εξής:

Σήμερα παρότι ο πολίτης πληρώνει τέλη κυκλοφορίας - διόδια, έχει στη διάθεση του άθλιο και ανύπαρκτο οδικό δίκτυο, που δεν συντηρείται ούτε επιφανειακά, ούτε τα φρεάτια απορροής, με ανύπαρκτα πεζοδρόμια, χωρίς πρόσβαση για ανθρώπους με ειδικές ανάγκες, με σπάνιο νυχτερινό φωτισμό κλπ. 

10.1. Καταρχήν είναι προγραμματισμένη η αναβάθμιση όλων των υπαρχόντων Εθνικών δικτύων.

10.2. Θα επενδυθούν όλα όσα χρειαστούν για την αναβάθμιση των ανωτέρων ειδικά μέσα στις πόλεις με άριστη ποιότητος άσφαλτο, αντιολισθητική, επίπεδη, χωρίς προεξοχές κτλ.
10.3. Θα αναβαθμιστούν τα πεζοδρόμια και όπου υπάρχει διέλευση πεζών.

Πολύ σημαντικό είναι και το επόμενο για το θέμα που αναφερθήκαμε. Δηλαδή:

10.4. Θα δημιουργηθούν ορθά δομημένοι χώροι στάθμευσης, υπογείως ή υπεργείως ούτως ώστε να διευκολύνεται η διακίνηση των αυτοκινήτων στις μεγαλουπόλεις.

10.5. Θα δημιουργηθούν χώροι – πνεύμονες πράσινου και θα αναπλαστούν οι υπάρχοντες, που θα φυλάσσονται με μόνιμο προσωπικό ασφαλείας, με στόχο την ευχαρίστηση και απόλαυση των πολιτών και για να αποφεύγεται η κατάληψή τους από περιθωριακές, εγκληματικές ομάδες κλπ.

10.9. Η Ελλήνων Πολιτεία από τη στιγμή, που θα αναλάβει την ευθύνη της διακυβέρνησης, έχει πρόγραμμα να καταστήσει όλη την Ελλάδα ένα απέραντο εργοτάξιο Εθνικής ανάπτυξης.

Σημαντικό επίσης είναι όπως ανέφερα και προηγουμένως για τον τεράστιο αριθμό αυτοκινήτων να γίνουν υποδομές ώστε ο πληθυσμός να κατανέμεται οικιστικά σε όλη την επιφάνεια σε οικιστικούς οργανωμένους χώρους για να μπορέσει ο άνθρωπος να ζήσει σε περιβάλλον που καλύπτει την ευαισθησία του.

10.13. Σκοπός αυτής της διαδικασίας είναι η δημιουργία πόλεων και κωμοπόλεων ώστε κάθε πολίτης να ζει στο φυσικό περιβάλλον και να είναι σε επαφή με αυτό για να μπορέσει ενεργειακά να καλύψει την αρμονία που χρειάζεται.

10.17. Κάθε κωμόπολη ή πόλη, ανάλογα στο μέρος που βρίσκεται, θα έχει τις ανάλογες υποδομές για την διασύνδεσή της με την υπόλοιπη χώρα.

10.20. Το σχέδιο της Ελλήνων Πολιτείας είναι οι μεγαλουπόλεις να δώσουν την θέση τους προοδευτικά στις μικρές πόλεις, κωμοπόλεις, που θα κατασκευαστούν, ώστε οι πολίτες να απολαμβάνουν αυτά που παρέχει η φύση της χώρας μας.

10.21. Η Ελλήνων Πολιτεία μέσω των τιμών των ακινήτων (real estate) δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την αποσυμφόρηση των μεγάλων πόλεων.

Όπως αντιλαμβάνεστε μιλάμε για μια διαφορετική πολιτεία που βασίζεται στις πραγματικές ανάγκες των ανθρώπων που ζουν σε μεγάλες πόλεις με παρόμοια προβλήματα και είναι η μοναδική λύση. 

ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ;   

Με την ένωση μας στον μοναδικό πολιτικό φορέα του έθνους των Ελλήνων. Αυτό είναι που λείπει. Όπως είδατε όλα είναι έτοιμα. Έργα, χρήματα και διοίκηση. Αυτό που μένεις είναι να ενωθούμε σε ένα δομημένο περιβάλλον και να διοικήσουμε οι ίδιοι τις ζωές μας.

Αυτό πρέπει να κάνουν και όλοι οι πολίτες. Να είναι ενεργοί και να υπηρετούν το δίκαιο. 

Δείτε την συνέντευξη που έδωσα στο webtv Δράση και τον Νίκο Τσαμίτα σχετικά με το θέμα:


Καλλέργης Ηλίας - Υποψήφιος βουλευτής Α΄Ανατολικής Αττικής

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Παγώνουν όλες τις διαδικασίες για δέκα ημέρες στις πολεοδομίες όλης της χώρας
Πως θα λειτουργεί το Ελλάνιο Αξιακό Σύστημα στην Ελλήνων Πολιτεία.
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ - ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ
Η Ελλήνων Συνέλευσις ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΌΜΜΑ!
Μιμητισμός. Άλλος ένας εχθρός
Είκοσι λόγοι δείχνουν ότι μας έχει επιβληθεί δικτατορία
ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΑ... ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΕΝΩΘΕΙΣ!

Τα ψεύδη και η παραπληροφόρηση πρέπει να τελειώσουν. 
ΕΝΤΟΛΗ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ή πτώχευση;

ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ: Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Οι “ισχυροί” δε θέλουν ούτε πατρίδες, ούτε σύνορα, ούτε Έθνη
Πόσο ανεξάρτητη είναι η Δικαιοσύνη στη χώρα μας;
Διεθνές δίκαιο και δίκαιο ΕΕ
"ΠΟΛΙΤΗΣ" η λύση για κάθε πρόβλημα
Έλα μαζί μας και Ε.ΣΥ... Είναι ο μόνος τρόπος να τα καταφέρουμε

Καλλέργης Ηλίας – Υποψήφιος βουλευτής Α’ Ανατολικής Αττικής
Ελλήνων Συνέλευσις – Αρτέμης Σώρρας

Τηλέφωνο επικοινωνίας:
6980036798

facebook:

twitter:

instagram:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Top Ad

Your Ad Spot

ΣΕΛΙΔΕΣ